Min yndlingsgrød for tiden

IMG_0756Nu er sommeren endelig kommet tilbage til Danmark og jeg nyder det! (så længe det varer…) Når det er varmt udenfor kan jeg godt lide noget koldt, men er faktisk ikke helt vild med overnight oats, tror det er noget med konsistensen. Med denne grød får jeg det bedste af to verdner. En kold grød, men med samme konsistens som kogt grød. Tricket er at koge grøden til den koger, men stadig er lidt flydende. Resultatet er en lækker kold og fluffy grød næste dag:

Du skal bruge:
♥ 1/2 stor banan, most (gerne rigtig moden, så den søder grøden) ♥ 1.5 dl havregryn (jeg kan bedst lide at bruge grovvalsede) ♥ et nip salt ♥ 3 dl vand

Bland det hele sammen og kog over jævn varme
Når det næsten bobler tages gryden af varmen (den skal stadig være flydende, dog ikke for meget – det er lidt svært at forklare, men prøv dig frem 😉
Lad grøden køle næsten helt af før du sætter den i køleskabet til næste dag. Hvis den har en for fast konsistens, kan du spæde op med lidt vand.
Top med hvad du ønsker, her er mine foretrukne:

øverst i indlægget: friske kirsebær og hindbær + mandler (jeg fandt også noget cashew-sesam nøddesmør i min helsekost som smager skønt dertil)

IMG_0699

æbler stegt i kanel, granatæblekerner + hakkede mandler

Leave a Reply

