“Tun”salat

IMG_0655Jeg ved det; shame om me for at uploade et instagram billede med opskrift til, men fordi jeg spiste det før jeg nåede at tage et billede ikke har haft tid til at tage et ordentlig billede, skal i ikke snydes for denne lækre opskrift på en total vegansk tunsalat. Og nej, den smager ikke 100% som en ægte tunsalat men jeg synes faktisk denne smager meget bedre!

Ingredientser (1 person):
♥ 180g kikærter, kogte ♥ 40g soya yoghurt ♥ 1/4 (lille) rødløg – omkring 40g ♥ 1 lille håndfuld persille, hakket ♥ et nip salt og peber

Kør kikærterne igennem en food processer indtil ca halvldelen af kikærterne er blendet og halvdelen er grofthakket.
Rør med soya yoghurt (udskift evt. noget af yoghurten med mayonaise for en federe version) og bland derefter med resten af ingredientserne.
Server i en sandwich eller som jeg har gjort på en bund af grøntsager og med lækker avocado og hjemmelavede saltmandler til.

Leave a Reply

