Sig JA til dine styrker – maj challenge

Nogen gange glemmer jeg at jeg er 21 år gammel. Der er dage hvor jeg føler mig meget ældre, som en udtrættet gammeljomfru med et behov for at tage en lur med sin kat. Og så er der dage hvor jeg føler mig yngre, blot et barn med vilde drømme. Men jeg er taknemmelig over at jeg allerede nu kender mange af mine styrker og er klar over mine svagheder. Jeg ved hvor jeg trives og hvor jeg snubler. Det kommer til at tage en livstid at finde ud af, hvordan jeg får mere ind af det jeg trives med i stedet for der hvor jeg snubler, men jeg er villig til at prøve.f6d3e6a84c729abfd2cf527e4e9cded9 Der findes mange udfordringer i disse forårs måneder, men i maj har jeg tænkt mig at fokusere på at sige JA til mine styrker. Jeg er fantastisk til at zoome ind på mine svagheder og fejl, men med den attitude booker jeg mig blot en førsteklasses billet til det Negative Tog – som egentlig ikke er min foretrukne måde at transportere mig rundt på. Negative tanker fodrer negative mentale miljøer. Jeg vil ikke leve på den måde. Det tager en stor indsats for mig at holde hovedet højt og presse på når det bliver svært. Nogle dele af livet er  bare hårde og jeg må indrømme at jeg er inde i sådan en periode. Det er en af de gange hvor jeg ved at jeg nok skal klare mig igennem det, jeg mangler bare også at føle det. Så i stedet for at gemme mig under min dyne  (hvilket jeg totalt har overvejet), vil jeg fokusere på mine styrker i stedet for. Vi har alle kompetencer og talenter som er perfekte og unikke for os, kun fuldendt ved hvad vi bidrager med. Hvorfor ikke omfavne hvad vi har i stedet for at fokusere på hvad vi mangler? Jeg tror det er på tide at tage vores styrker, samle dem sammen og sige JA til dem. Hvor vil det føre os hen? Her kommer tro ind, for vi kan aldrig vide det med sikkerhed. Men åh jeg pakker mine solbriller, fordi fremtiden ser lys ud fra mit synspunkt. Og wow-øjeblikkene er alt for mange til at tælle.

Hvad siger i? Er i med på denne challenge her i maj? Er i også slemme til at fokusere på hvad i ikke kan fremfor hvad i kan?

Leave a Reply

