Drømmekroppen

Hvad er drømmekroppen for dig?
Hos de fleste vil der dukke et specifikt billede op. Et billede af en rollemodel, et mål eller et forbillede. Vægt, fedtprocent, kurver, skønhed og udseende vil stå i fokus. Men er det egentlig dette som er drømmekroppen?

IMG_7210
billede fra sommeren 2013

For mig handler drømmekroppen om noget helt andet…
Min drømmekrop er en funktionel krop med to ben som kan fragte mig fra a til å, øjne som kan se verden, ører sm kan høre ord fra dem jeg holder af, en mund som kan smage en masse dejlig mad og hud som kan genkende nærhed. Den er fyldt med energi, vitalitet og livsglæde. Og ikke mindst; er den selvsikker!
Drømmekroppen er en krop, jeg kan bære med stolthed fordi den er min. Den fylder mig fra top til tå og den er helt unik.
Drømmekroppen handler – for mig – om god helse og velvære.

Jeg har brugt utrolig mange år af mit liv på at havde min krop fordi jeg havde en specifikt billede af hvordan min drømmekrop skulle være og se ud. I mange år sejrede anoreksien og drømmekroppen var et syletyndt ideal. Dernæst fulgte en periode hvor jeg længtes efter kurver og ikke kunne fordrage at jeg ikke tog på. Da jeg så endelig tog på, drømte jeg endnu en gang om en ultra-tynd krop.
Det er først her på det sidste at jeg har forstået hvad drømmekroppen egentlig handler om.

Hvis jeg skal være helt ærlig, så er jeg først kommet nærmere min drømmekrop efter at jeg smed bort synet om en specifik drømmekrop, smed bort min vægt og dermed specifikke tal som centimetre, fedtprocent og kilo jeg kunne løfte. Jeg er ikke helt der i endnu hvor jeg kan sige at jeg elsker min krop – men jeg er godt på vej. Og det føles så fantastisk godt!
Måske er det også på tide for dig at revurdere hvad du ser som den ideele krop. Du fortjener at have det godt præcis som du er. Du lever kun en gang. Hvorfor ikke leve fuldt ud og trives i din helt egen, unikke og fantastiske krop?

Og så lige et par kloge ord til at slutte af med:f6d3e6a84c729abfd2cf527e4e9cded9Hvordan ser i på det med drømmekroppen?

2 thoughts on “Drømmekroppen

Leave a Reply

