Quinoasalat med kikærter og friske pærer

Dette er en af mine yndlingsretter efter at have skiftet til en vegetarisk kost. Den tilfredsstiller alle mine smagsløg og så mætter den i lang tid. Som toppings tænker jeg at du kan bruge enhver form for nødder eller kerner, jeg tror også at græskarkerner ville være lækkert.
IMG_1034Ingredienser: (til 1 portion)

♥ 1/2 dåse kikærter ♥ 40g quinoa ♥ 1 håndfuld frisk spinet ♥ 1/2 (lille) pære ♥ 2 spsk hvidvinseddike + 1/2-1  spsk olie ♥ evt. topping: 10 pekannødder, ristet på en pande 

Skyld quinoa og put i en gryde med dobbelt mængde vand og en smule salt. Kog ved lav varme i 20 min. eller indtil al vandet er absorberet. Sæt til side og lad det hvile i 5 minutter.
Rør quinoaen med hakket pære, spinat og kikærter. Hæld eddikken over og bland forsigtigt det hele sammen. Drys med salt og peber.

Har i en lækker vegetarisk ret som i har lyst til at dele?

Leave a Reply

