Glutenfri quinoa brød med kanel

Dette brød er et af mine yndlingsbrød når det kommer til at bage glutenfrit. Det er ikke helt traditionelt men jeg er vild med det. Jeg har lavet forskellige versioner af brødet, her får du et sødere, mere dessert-agtigt brød som passer perfekt med peanutbutter på toppen. Se under noter for en version du kan bruge som brød under pålæg eller andet.

IMG_5076Du skal bruge: (ca. 20 stk)
♥ 150g quinoa flager  ♥ 15g hørfrø ♥ 1/4 tsk salt ♥ 1 tsk (glutenfrit) bagepulver ♥ 2 tsk kanel ♥ 1 tsk fiberHUSK ♥ 400 ml vand ♥ 1 (stor) tsk flydende sød – eller anden form for sødemiddel

Forvarm ovnen til 200 grader.
Bland de tørre ingredientser i en skål. Tilføj sødemiddel og vand og lad det hvile i 5 minutter, så væsken kan blive absorberet.
Fordel massen jævnt ud over en bageplade.
Bag 10-12 minutter, hold øje med at de ikke brænder på.
Lad brødet køle lidt af for du skærer 20-24 stykker ud.

“Savory” version:
Udelad kanel og sødemiddel. Øg mængden af salt til 3/4 tsk. Jeg bruger også solsikkefrø i stedet for hørfrø når jeg laver denne version. Her skærer jeg lidt større stykker ud og får 15 stk.

Bager i glutenfrit? Hvad er jeres yndlingsopskrift på et glutenfrit brød?

Leave a Reply

