Grød med power

Det er vigtigt for mig at få en god start på dagen, så jeg sørger altid for at få en god morgenmad indenbords og sætte tid af til at nyde den. Allerhelst med en stor kop kaffe og ellers godt med fedt så jeg kan holde mig mæt længe.IMG_8162Du skal bruge:
♥ 1 dl glutenfri havregryn (40g) ♥ 1/2 dl nødder og kerner (jeg bruger mandler, hørfrø og solsikkekerner) ♥ 2.5 dl vand ♥ stødt kanel og ingefær, salt ♥ 1 tsk kokosolie

Aftenen før blandes havregryn, nødder og vand og stilles på køl (læs her om hvorfor det er “sundere” at iblødsætte dine nødder og kerner).
Om morgenen tilsætter du krydderier og salt og det koges til den har en ønsket konsistens.
Bland kokosolien i den varme grød så det smelter og rør rundt.
Brug ønskede toppings eller spis den ren. Her har jeg toppet med hjemmelavet æblemos og blåbær, men min favorit er helt klart friske jordbær. Mums!

One thought on “Grød med power

Leave a Reply

